Реєстрація ЗАВЕРШЕНА
14 вересня
8.30 – 18.30 – відкритий захист підсумкових дипломних робіт для отримання кваліфікації «Психотерапевт за методом символдрами»
19.00 – 20.30 – збори Правління ІРСГП
15 вересня
9.30 – 10.00 – підключення учасників Конференції
10.00 – 10.10 – вітальне слово Голови Правління ІРСГП
10.10 – 11.40 – лекція Гудрун Хаммон(Німеччина) «Дослідження (інтронспекція) тіла в середині – тілесно-орієнтований мотив у підході ImKP».
11.40 – 12.00 – перерва
12.00 – 13.30 –лекція Гудрун Хаммон(Німеччина) «Дослідження (інтронспекція) тіла в середині – тілесно-орієнтований мотив у підході ImKP».
13.30 – 15.00 – обідня перерва
15.00 – 16.30 – Лінійка 1: майстер-класи
Доповідач | Тема | Анотація | |
Баранова Світлана Вячеславівна кандидат психологічних наук, доцент, супеорвізор ІРСГП | Майстер-клас Від одужання до відродження. Шлях відновлення за OPD-2. | Що нас чекає попереду, з чого починати, де брати ресурс для одужання? Які шляхи треба буде зробити з метою усвідомлення і проживання власного досвіду війни? Чим може допомогти OPD-2 в роботі на шляху душевного зцілення і відновлення. На майстер класі ми розберемо які конфлікти за ІІ вісcю OPD-2 стають актуальними в роботі на шляху відновлення. У якості практики буде представлена робота з мотивом «міст». | |
Войцехівська Наталія Вікторівна навчаючий психотерапевт ІРСГП | Майстер-клас В очікуванні дива! Психологія вагітності і партнерства | На майстер-класі є можливість зануритися в тему перинатальної психотерапії за допомогою методу символдрами, поміркувати про значимість парнерських стосунків під час очікування дитини. | |
Климентович Ольга Богданівна психотерапевт | Доповідь Кошмар як елемент опрацювання травматичного досвіду | У роботі представлено концепцію кошмару, класифікацію сновидінь і кошмарів, основні психоаналітичні та не психоаналітичні моделі формування. Проаналізовано природу сновидінь після травми без ПТСР, а також посттравматичних кошмарів. Розглянуто психотерапевтичні техніки при роботі з кошмарами та їх клінічне застосування у дорослих пацієнтів. Обґрунтовано переваги IRT при клінічному застосуванні у військовослужбовців та ветеранів війни, висвітлено етапи терапії IRT, зокрема, в польових умовах. | |
Лиса Вікторія Федорівна психотерапевт | Майстер-клас Сепараційна тривога: пережити розставання | Сепараційна тривога – це актуальний стан останнім часом у багатьох людей в умовах війни та невизначеності майбутнього. Цей вид тривоги виникає при загрозі розлучення та втрати значних об’єктів. Це ті складні почуття та переживання клієнтів, з якими психологи часто стикаються у своїй роботі. Як пережити безліч розлучень – з близькими людьми, з рідними місцями, з колишнім життям, яке залишилося в минулому і як пережити в наш непростий час такі складні почуття – відчуття самотності, кинутості, смутку, агресії, фрустрації, розпачу? На майстер-класі розберемо, як психологу допомогти впоратися з таким станом, використовуючи методи Символдрами. |
16.30 – 17.00 –перерва
17.00 – 18.30 – Лінійка 2: майстер-класи
Доповідач | Тема | Анотація | |
Сапіжак Оксана Миронівна навчаючий психотерапевт, супервізор ІРСГП | Майстер-клас Копінг-стратегії за Мулі Лаадом – детальніший огляд (BASICPh). | У майстер-класі розглядаються теоретичні та практичні підходи щодо застосування копінг-стратегій. Представлений докладний опис кожної стратегії, її переваги та недоліки; варіанти їх систематизації запевними критеріями; 4 способи діагностування переважаючих стратегій (збір «анамнезу подолання»;опитувальник; робота з проєктивними картами та підхід з позицій символдрами). Пропонується дискусіящодо варіантів застосування цього підходу в роботі з психотравмою. | |
Зубрицька-Макота Ірина Володимирівна дійсний член ІРСГП | Доповідь Застосування образів плодючості у символдрамі для карʼєрного розвитку чоловіків | У доповіді планую проаналізувати свій досвід застосування «жіночих» образів, які працюють із плодючістю, наповненням, осмисленням себе («Золота насінина», «Допомаюча тварина», «Дорога через пшеничне поле») для чоловіків. Ідея полягала у тому, що такі образи дозволяють і чоловікам створювати щось нове у своєму житті, ніби «народжувати» плани, ідеї, підвищувати реалізованість і знаходити себе нового. Хочу продемонструвати результати роботи, а також трохи подосліджувати питання, чому це спрацювало і про багатогранність можливостей символдрами. | |
Токовчук Олена Володимирівна дійсний член ІРСГП | Майстер-клас Презентація колоди метафоричних карт “Українські казкові архетипи” | В українській міфології можна знайти дуже багато архетипів і символів. Опираючись на казки та міфи, я розробила колоду із 21 карти, які, на мою думку, відображають актуальні прояви української ідентичності. В роботі над МАК я спиралася на класичні юнгіанські архетипи, однак готова поділитися і власними роздумами з приводу персонажів колоди. Це подорож через минуле в сьогодення, шлях через досвід наших пращурів, який відображається в народній творчості та міфах. І казка, як нитка, що об’єднує. | |
Діброва Лідія Володимирівна психотерапевт | Майстер-клас Сила власних ресурсів | Інформація про джерела ресурсів за PH basic, практична вправа мандата ресурсів, виконання мотива “Оаза” |
16 вересня
9.30 – 10.00 – підключення учасників Конференції
10.00 – 11.45 – Пленарне засідання
Доповідач | Тема | Анотація | |
Дорофєєва Лариса Генріївна доцент, супервізор ІРСГП | Доповідь Вікна Харкова як метафора відносин у партнерстві | Ми адаптуємося к реаліям війни. Захищаючи свої домівки, мешканці Харкова закривають свої вікна від руйнування чим можуть. Також ми рятуємо свої відносини у партнерстві у час війни. | |
Харченко Наталя Михайлівна навчаючий психотерапевт ІРСГП | Доповідь Ефективність символдрами у формуванні групової підтримки студентів у воєнний час. | Розглянемо Вплив війни на студентів.Важливість групової підтримки студентів під час війни.Фокус групової роботи.Створення емоційно безпечного середовища для студентів.Демонстрація кейсу групової роботи зі студентами. |
11.45 – 12.00 – перерва
12.00 – 13.30 – Пленарне засідання
Доповідач | Тема | Анотація | |
Матвєєва Марія Петрівна кандидат психологічних наук, доцент, супервізор ІРСГП | Доповідь Презентація практикуму з психоаналізу “Психоаналітичний тренажер” | Щоб засвоїти іноземну мову, не достатньо вивчити слова та мовні конструкції, – потрібно практикувати комунікацію цією мовою. Щоб опанувати психоаналізом не достатньо читати психоаналітичну літературу, брати участь у теоретичних семінарах відповідної тематики – потрібно формувати психоаналітичний стиль мислення. Помічними у цьому відношенні є групові та індивідуальні супервізії. Хочу презентувати систему вправ та тематичних супервізій для початківців, спрямованих на поглиблення навичок психоаналітичного мислення |
13.30 – 15.00 – обідня перерва
15.00 – 16.30 – Лінійка 3: майстер-класи
16.30 – 17.00 – перерва
17.00 – 18.30 – Лінійка 4: майстер-класи
Доповідач | Тема | Анотація | |
Войцехівська Наталія Вікторівна навчаючий психотерапевт ІРСГП Баландюк Марія Григорівна навчаючий психотерапевт ІРСГП | Майстер-клас Презентація авторського факультативного курсу «Особливості роботи зпроблемами перинатального і постнатального періоду методами символдрами» | На майстер-класі є можливість познайомитися з історією створення авторського курсу «Особливості роботи з проблемами перинатального і постнатального періоду методами символдрами», дізнатися про особливості його структури і проведення, а також відчути дію символдраматичного образу «Зернятко». | |
Шевченко Оксана психотерапевт, основатель Ассоциации символдрамы и Кататимно – Имагинативной психотерапии Республики Молдова | Мастер-класс Парадоксальная привязанность жертвы к агрессору – в чем суть и что с этим делать? | Парадоксальная привязанность или привязанность к плохим объектам выражается в неспособности пациента расстаться с родителями, друзьями или супругами, которые унижают, критикуют или избивают. В теоретической части моей презентации я представлю связь между детской неудовлетворенной потребностью в эмоциональной близости, нарушением привязанности и вопросом, который задают специалисты помогающих профессий, – «Почему люди возвращаются к тем, кто причиняет им страдания и унижения?». В практической части опишу основные механизмы, мешающие психотерапевтическому процессу с пациентами, страдающими от насилия в личностных отношениях. А также, предложу к обсуждению возможности использования имагинации в начальной, средней и в завершающей стадии психотерапии. | |
Крюченкова Людмила Петрівна навчаючий психотерапевт ІРСГП | Майстер-клас Трансгенераційні історії: пошук ресурсу в альбомі зі знимками. | Кожнісінька сімʼя в Україні стикалась із тяжкими випробуваннями: колективізація, розкуркулення, Голодомор, горнило Другої Світової… І якщо ви сьогодні тут читаєте ці рядки – це значить, що ваші предки справились. Змогли. І точно передали вам (і мені) не тільки потравмованість, але і ресурс боротись і жити. Саме цей ресурс будемо шукати в сімейних історіях, старих фотографіях та інтегрувати в мотиві «Значима особа» |
18.30 – 19.00– перерва
19.00 – збори Правління ІРСГП
17 вересня
9.30 – 10.00 – підключення учасників
10.00 – 11.30 – Пленарне засідання
Доповідач | Тема | Анотація | |
Литвиненко Світлана Анатоліївна доктор педагогічних наук, доцент, супервізор ІРСГП | Доповідь Батьки і діти ХХІ століття: сучасні практики психологічної допомоги | У доповіді представлено психологічні особливості дитинства і батьківства у кризових реаліях, труднощі та актуальні проблеми дитячо-батьківських стосунків. Обґрунтовано теоретико-практичні аспекти підтримуючого супроводу дитячо-батьківських стосунків у просторі символдрами. |
11.30 – 12.00 – перерва
12.00 – 13.30 – Лінійка 5: майстер-класи
Доповідач | Тема | Анотація | |
Пастернацький Артем Вячеславович доцент, супервізор ІРСГП | Майстер-клас Балінтовські групи під час війни | Балінтовська група як ефективна методика покращення відносин між терапевтом та пацієнтом.Балінтовськагруппа це творче поєднання теорії психоаналізу та медицини. Цей метод вперше розроблений МікаелємБалінтом, який був лікарем та психоаналітиком. Він використовував його як допомогу для сімейного лікаря в справі побудови контакту з пацієнтами. Участь у группі сприяє покращенню відносин між пацієнтом і лікарем, пізнанню впливу лікаря на пацієнта і навпаки. Стає зрозумілим, що пацієнт робить з лікарем і що лікар робить із пацієнтом. Сприяє розумінню механізмів перенесення, та контрперенесення,захисних механізмів, та спротиву. Ефективно сприяє превенції професійного вигоряння. Зазвичай в групі залюбки беруть участь не тільки терапевти різних шкіл, та напрямів, тут знаходять своє місце спеціалісти з інших професій: лікарі, психологи, медсестри, фізіотерапевти, консультанти телефону довіри, священники, менеджери, юристи та інші, які працюють в сфері людина- людина. Дуже ефективно Балінтовські групи показали себе під час війни. | |
Фримерштейн Вікторія Григорівна навчаючий психотерапевт ІРСГП | Майстер-клас Горювання: на шляху від втрати до оновлення | В непрості часи, коли все більше людей стикається зі втратами – майна, житла, можливостей, близьких – перед психотерапевтами постає завдання трансформувати біль втрати крізь горювання в нові можливості та смисли. В майстер класі будуть розглянуті можливості символдрами в супроводі пацієнтів у процесі горювання. | |
Дяченко Оксана Станіславівна дійсний член ІРСГП | Майстер-клас РROВІДРОДЖЕННЯ. Перемагаючи стрес, свою психологічну травму, навчитися застосовувати певні інструменти, які дозволять розвинути дбайливе ставлення до себе, набути впевненості та сміливості, щоб прагнути до життя, про яке мрієш. | Сучасне життя характеризується надзвичайною потребою в адаптації людини через вплив швидко мінливих умов зовнішнього середовища. Змінювані умови життя служать причиною стресів. Нездатність чи невміння людини впоратися зі стресом є основою для розладу здоров’я або погіршення якості життя у різних сферах.Ми відключаємо чутливість, щоб вижити і не зруйнуватися. Це нормальна реакція організму, але тільки в тому випадку, якщо вона є тимчасовою.З якими ж труднощами стикається людина, яка застигла в завмиранні?Вона скаржиться: на відсутність енергії,на те, що вона не може зрозуміти чого хоче,на те, що її мало що цікавить і вона нікуди в житті не просувається,вона начебто зависла і в її житті немає руху,мучитеся від тривоги та депресії,вона часто на словах або в думках критикує або стратить себе,вона часто відчуває себе втраченою, засоромленою і безглуздою і використовує секс, їжу, алкоголь, наркотики або стосунки, щоб завдати собі шкоди,вона відчуває, що її харчова поведінка заважає жити повним життям, не відчуваючи страху. Якщо щось із перерахованого відгукується у вашій душі, велика ймовірність, що у вашому житті сталося щось травмуюче і це вплинуло на те, як ви сприймаєте світ і проявляєте себе в ньому. Але вам необов’язково жити саме так. Все може змінитись, правда! Не просто змінитись, а відродитись. PROВІДРОДЖЕННЯ демонструє використання терапевтичних можливостей символдрами для: створення психологічно безпечних умов та стосунків для самовираження;розвиток навичок рефлексії та саморегуляції емоційних станів;особистісного зростання (розвиток внутрішньої і зовнішньої самостійності, відчуття власних кордонів);розширення почуття компетенції та довіри до світу;корекції неефективної поведінки та створення нових поведінкових патернів у взаємодії зі світом. |
14.00 – 15.30 – загальні збори членів ІРСГП: звіт Голови Правління ІРСГП; підведення підсумків Конференції