1,5 РІЧНИЙ КУРС НАВЧАННЯ
Початок – 17 листопада 2024 року
10 модулів (200 акад.годин)
Програма навчання розроблена для лікарів, педагогів, психологів і психотерапевтів, які хочуть спеціалізуватися на роботі з дітьми та підлітками.
Цей курс спрямований на формування психоаналітичного мислення в роботі з маленькими пацієнтами, а також на оволодіння необхідними навичками психотерапевтичної роботи з дітьми та підлітками.
Загалом навчання займає 1,5 року і складається з 10 модулів.
Чому Вам варто навчатися у нас?
Уже через рік ви зробите ривок у своєму професійному розвитку! У вас з’явиться більше дітей у терапії, Ви перестанете боятися працювати з маленькими пацієнтами, зможете краще розуміти їх і ефективніше допомагати.
НАШІ ПЕРЕВАГИ:
1. Уся найважливіша інформація в одному курсі
Напевно, ви знаєте, як важко виокремити найважливіше, але нам це вдалося! Всі найнеобхідніші теми в роботі з дітьми – від банальних страхів і до психозів – зібрані в один курс! У практичній частині даються сучасні техніки і вправи, які добре працюють з дітьми.
2. Методичне навчання без відриву від роботи
Заняття проходять у вихідний день. Одна зустріч раз на місяць онлайн. Як тільки з’явиться можливість, будемо переходити на очну форму навчання в комфортному приміщенні Центру психотерапевтичного розвитку та психологічної допомоги “Імаго” у Вінниці, а далі відпрацювання навичок у своїй практиці.
Кожен модуль – це окрема тема з практичними вправами до неї.
3. Практична частина в кожному модулі
У нашому курсі Ви отримаєте не тільки теоретичні знання в доступній формі, а й зможете сформувати навички практичної роботи дитячого психотерапевта. Ви навчитеся читати малюнки, розуміти символіку гри і зашифроване послання симптому маленького пацієнта, відпрацюєте техніку ведення сеансу в дитячій терапії із застосуванням символдрами. Освоєння навичок відбувається в трійках під контролем викладача.
4. Робота зі своєю Внутрішньою Дитиною
У результаті багатьох практичних вправ, ви познайомитеся зі своєю Внутрішньою Дитиною і її потребами, що допоможе Вам подолати свій страх у роботі з дітьми, а також працювати якісніше й ефективніше.
5. Викладачі-практики
У нашому курсі ви отримаєте живе навчання від Майстра до Учня. Крім того, що наші викладачі сертифіковані МТКІП (Міжнародне Товариство Кататимно-імагінативної Психотерапії), вони мають багаторічний досвід роботи з дітьми та підлітками, а також є авторами психологічних ігор для дітей та підлітків.
6. Доступна ціна за навчання
Ціна за навчання доступна. Вам немає потреби їздити за межі країни, щоб отримати якісну європейську освіту, що сертифікується МОКПО та Інститутом розвитку символдрами та глибинної психології (ІРСГП).
ПРОГРАМА 1,5 РІЧНОГО КУРСУ НАВЧАННЯ
“ПСИХОТЕРАПІЯ ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ. СУЧАСНИЙ ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД”
1 модуль (20 годин)
1 Особливості психотерапії з дітьми та підлітками, відмінності від психотерапії з дорослими. Особистісні якості дитячого психотерапевта. Влаштування кабінету для роботи з дітьми. Основні правила в роботі з дітьми.
2. Критерій необхідності проведення психотерапії при психічних розладах дитячого та підліткового віку – виявлення відхилень, що загрожують нормальному віковому розвитку дитини, порушення базових потреб в анамнезі дитини.
3 Огляд методів роботи з дітьми та підлітками: пісочна терапія, арт-терапія, казкотерапія, ігротерапія. Пісочна терапія, її завдання та відмінності від інших технік роботи з дітьми. Ігротерапія. Як грати, чим грати, у що грати і як розуміти символіку гри дитини. Знайомство з казкотерапією та арт-терапією. Цілі та завдання. Особливості проведення.
4. Перша зустріч із сім’єю. Сімейна діагностика та використання анкет. Формування запиту. Створення терапевтичного альянсу з батьками та дитиною. Психотерапевтичний контракт із батьками дитини.
5. Встановлення контакту з дитиною. Можливості та техніки.
6. Стадії психотерапевтичного процесу в роботі з дітьми.
Практична частина: ігрова техніка “Знайомство за допомогою іграшки”, арт-техніка “Сім’я тварин, у якій кожен чимось зайнятий”, соціограма для батьків “Кола”, казкотерапія “Мамина казка”, пісочна картина “Мій світ”, арт-техніка “Квітка-семицвітка”.
2 модуль (20 годин)
1. Особливості роботи символдрами з дітьми та підлітками. Покази та протипокази щодо застосування символдрами у роботі з дітьми та підлітками. Практична вправа в групі – мотив «Внутрішня дитина» і його розбір.
2. Схема символдраматичного сеансу в роботі з дітьми. Особливості проведення релаксації та обговорення. Робота з малюнками.
3. Діагностика внутрішньосімейних стосунків за допомогою проективної методики «Три дерева». Протагоністський сеанс і його розбір. Робота в малих групах.
4. Формування майбутнього у дітей та тема сепарації: Мотив «Автомобіль, який буде у мене через 10 років» або «Кімната моєї мрії». Протагоністський сеанс і його розбір. Робота в малих групах.
5. Робота з парою – один з батьків і дитина. Мотив «Тварини, які ходять один до одного в гості». Протагоністський сеанс і його розбір. Робота в малих групах.
6. Специфічні техніки в символдрамі з підлітками. Мотив «Човен». Техніка проведення. Протагоністський сеанс і його розбір.
7. Техніка роботи в символдрамі зі всією родиною маленького пацієнта. Мотив «Прогулянка на велосипедах» і його розбір у групі.
8. Особливості проведення символдрами зі структурно порушеними підлітками. Груповий мотив «Занурення у глиб моря». Покази та протипокази для його використання. Техніка проведення. Протагоністський сеанс і його розбір.
3 модуль (20 годин)
1. Вікові кризи у дітей. Особливості психотерапії.
2. Стадії психосексуального розвитку людини. Особливості проходження кожної стадії. Фіксації. Психотерапевтична корекція порушень на кожній стадії розвитку.
3 Особливості та відмінності механізмів захисту в дітей.
4. Психотерапія з тривожними дітьми. Робота з дитячими страхами.
5. Агресивна поведінка дитини. Розвиток симптому насильства. Особливості психотерапії з агресивними дітьми.
6. Дитяча істерика як пошук надійних кордонів. Особливості психотерапевтичної роботи з дітьми та батьками.
Практична частина: мотиви “Корова і теля”, “Пісочниця”, “Гойдалка”; арт-техніка “Маленький їжачок”, “Мій страх”, “Вулкан”; ігрова техніка “Будиночки”, гра “Лепешка”, мотив “Хижа тварина”, арт-терапевтичні техніки на дослідження самооцінки “Тортик” і “П’єдестал переможця”.
4 модуль (20 годин)
1 Теорії прив’язаності. Класифікація прив’язаностей. Материнська депривація та її вплив на формування розладу прив’язаності у дітей. Психотерапевтична корекція.
2. Механізм формування емоційної сфери дитини. Мати та її функції: процес менталізації, контейнування, холдинг.
3. Батько та його психологічне завдання у формуванні тріангуляції.
4. Розлад поведінки та емоцій у дитячому віці. Особливості психотерапії.
5. Розлади спектра аутизму. Синдром Аспергера. Психотерапевтична допомога дитині та родині. Поняття про парадоксальну депресію батьків.
Практична частина: мотиви “М’яч”, “Улюблена іграшка”, арт-техніка “Пташине гніздо”, мотив “Баранчик у пляшці”, історія в картинках про порося Чорна ніжка.
5 модуль (20 годин)
1. Поняття «травма». Види травм
2. Травматичний стрес. Формування посттравматичного стресового розладу.
3. Травма розвитку. Психотерапевтична допомога.
4. Сексуальна травма. Психотерапевтична допомога.
5. Травмі насильства. Тілесні покарання. «Невипадкова травма». Психотерапевтична допомога.
6. Розлучення батьків. Травма розриву відносин.Психотерапевтична допомога.
7. Втрата та горювання. Як говорити з дитиною про смерть. Психотерапевтична допомога.
8. Передача травми наступним поколінням.
Практична частина: арт-техніка «Будинок, в якому сталося щось погане та страшне», мотив «Тварина, яка тікає»; мотиви: «Міст», «Політ у приємне місце», «Будівництво фортеці»; арт-техніка “Скринька з захисними предметами”, вправа «Равлик», створення колажу, фільми “Барахло” та “Інтерв’ю батька”, терапевтичні книжки.
6 модуль (20 годин)
1. Невротичні розлади в дітей. Теорія неврозів. Формування та символічне значення симптому.
2. Тикозний розлад. Види тиків. Психоаналіз симптому. Особливості психотерапії.
3 Логоневроз (заїкання). Психоаналіз симптому. Особливості психотерапії.
4. Енурез та енкопрез. Психоаналіз симптому. Особливості психотерапії.
5. Гіперкінетичний розлад. Психотерапія з гіперактивними дітьми. Поняття про структуровану гру.
6. Особливості формування мотивації в дитячому віці.
7. Адаптація та дезадаптація у школярів. Порушення адаптації. Психотерапевтична допомога.
Практична частина: арт-техніка “Симптом”, мотив “Зустріч із величезним велетнем”, арт-техніка “Чоловічок на сцені”, мотив “Килим-літак”, малюнок у рамці, гра “Ганчірка-полено”, структурована гра, арт-техніка “Школа звірів”, вправи з пісочної терапії.
7 модуль (20 годин)
1. Психологічні особливості підлітків. Проблеми становлення характеру. Техніки психотерапії з підлітками. Групова та індивідуальна форми роботи з підлітками.
2. Сексуальність. Пошук ідентичності, особливості її формування в дитини. Порушення ідентичності та їхня корекція.
3. Девіантна сексуальна поведінка в дітей і підлітків. Структура та етіологія сексуальних перверсій у дитячо-підлітковому віці. Психотерапевтична допомога.
4. Порушення харчової поведінки. Психотерапевтична допомога в разі анорексії та булемії.
5. Депресія в дітей і підлітків. Особливості психотерапії.
6. Суїциди в підлітковому віці. Причини. Психотерапевтична допомога.
Практична частина: робота з листівками на знайомство з підлітком, мотиви “Прогулянка на велосипедах”, “На теплому пляжі”, “Вечірка”, “Кімната моєї мрії”, “Моя машина”; арт-техніка “Де живуть почуття”, групові техніки: “Апельсин”, створення казки, “Машина”, карти “Псикрети” для сімейної терапії з підлітком”.
8 модуль (20 годин)
1. Формування залежної поведінки в дитини. Ігрова, комп’ютерна, наркотична та алкогольна залежності підлітків. Особливості психотерапії з дітьми та їхніми батьками.
2. Обсесивно-компульсивний невроз. Причини. Особливості психотерапії.
3. Клептоманія і злодійство. Причини та відмінності. Особливості психотерапії.
4. Соматоформні розлади в дітей. Причини. Інтегративне значення психосоматичних симптомів. Особливості психотерапії.
5. Самоушкоджувальна поведінка в дітей.Причини. Особливості психотерапії.
6. Тривожно-фобічний розлад і панічні атаки. Особливості психотерапії.
7. Психози в дітей і підлітків. Причини. Особливості психотерапії.
Практична частина: тест “Малюнок людини за 1 хвилину”, арт-техніка “Розчленування”, робота з листівками за методикою Г. Ремер, арт-техніка “Я реальний; я ідеальний; я такий, яким мене ніхто не знає”, мотиви “Огидний потворний”, “Занурення на дно моря”, казкотерапія “Казка про моє життя”.
9 модуль (20 годин) –супервізійний, представлення випадку на супервізійній групі.
10 модуль (20 годин) – сертифікація, можливість проявити і представити групі навички дитячого психотерапевта в роботі з різними проблемами дітей і підлітків.
У кожному модулі передбачається практична частина роботи дитячого психотерапевта з використанням ігрової терапії, казкотерапії, символдрами, пісочної терапії та арттерапевтичнихметодик до кожної заявленої проблематики.
Ведучі семінарів:
Дімітрова Сніжана Ростиславівна
психолог, психотерапевт, доцент і супервізор МОКПО та ІРСГП, керівник Вінницького товариства символдрами, досвід роботи 23 років, з яких 14 років роботи в Центрі сімейного консультування на базі 16 відділення психо-неврологічної лікарні ім. акад. О.І.Ющенка. Навчалася дитячого психоаналізу на семінарах у МейНільсон (Швеція), Алекс таХелен Дубинських (Великобританія), ГюнтераХорна (Німеччина), Герди Гантер (Швеція), Джозефа Нобеля Фройда (Іспанія). Пройшла 2-х річний проєкт спостереження за немовлятами під керівництвом Папсуєвої О.В. (тренінг-аналітик IPA)
Погосян Лоліта Віталіївна – психологиня, психотерапевтка за методом символдрами, фахівчиня в роботі з дітьми та підлітками Центру психотерапевтичного розвитку та психологічної допомоги “Імаго”.
Авторка програми та кураторка проєкту – Дімітрова С.Р.
Запис до групи за телефоном: 097 333 55 35